אתחיל מהסוף – אני הלום קרב.

פורסם ע"י :

שתף :

אני עידו גל רזון, לוחם גולני לשעבר, לוקה בפוסט טראומה בעקבות שירותי הצבאי.

אני הלום קרב. אני ועוד אלפים, קודם כל, הלומי קרב. לפני הכול. לפני שאנחנו בנים של, לפני שאנחנו נשואים ל, לפני שאנחנו הורים של. קודם כל, הלום קרב.

בשנת 2007 השתתפתי במבצע "צלול כיין" ברצועת עזה, אחד מתוך עשרות מבצעים, בין אל מועזי לאל בורייג'. נקראנו להשתלט על ביתו של ראש עיריית עזה. לאחר חדירה לתוך הבית החלה התקלות מתוכננת של מחבלים שירו לעברנו ארפיג'י., הקיפו את הבית וזרקו לעברנו רימונים דרך החלונות.

נפצענו, והמשכנו להילחם. המחבלים היו בפתח הבית ואנחנו הבנו שמדובר באירוע ניסיון חטיפה. בסיטואציה שאליה נקלעתי יחד עם הצמד שלי, הותקפנו ביריות של ארפיג'י. ורימונים. גבי, הצמד שלי,נפצע אנושות ואני , בעצמי , פצוע מפנה אותו תוך כדי אש חיה

משא נוסף וכבד מנשוא שאני סוחב על כתפייבמסגרת מבצע "אפקט החממה" איבדתי חבר יקר לליביבן כובאני ז"ל.  אני וחבריי לכוח עמדנו במצב בו נפתחה לעברנו אש מכל הכיוונים כשאנחנו עומדים בשטח פתוח.

במהלך התקרית בן נפצע. הגענו אליו והתחלנו לטפל בו תוך כדי ירי ולאחר דקות ארוכות הגיע כוח של טנק וחילץ אותנו . בתום הפעילות, לאחר החזרה לבסיס, החלו לעלות שאלות רבות בנוגע למותו של בן. עם שחזור האירועים הבנו שככל הנראה התרחשה תאונה ובן נהרג מאש כוחותינו.   

המראות שראיתי ורגשות האשם שאני סוחב איתי לא נותנים לי מרגוע. אמנם בקרב נלחמתי ושרדתי, אבל היום יום הוא הלחימה האמתית שלי, התחושה בה אני חי היום, שכל רגע עומדת לפרוץ סכנה סביבי, מונעת ממני כל התמודדות עם סיטואציות פשוטות ובסיסיות ולא מאפשרת לי לחזור למסלול חיים תקין. דפיקות ראש בקיר, מחסור חמור בשינה, הזעה חמורה ופלאשבקים הם רק חלק קטן מהסימפטומים הקשים שאני חי איתם.

בעקבות הפציעה והסיפור האישי שלי ולמען חבריי היקרים שכבר לא עמנו, התחלתי במאבק למען פצועי צהל. כך נולדה עמותת "לוחמים לחיים".

שלכם, עידו.

שתף :

3 מחשבות על “אתחיל מהסוף – אני הלום קרב.”

  1. ליבי יוצא אליך עידו היקר אני הדס מור 0502****** אליך ואל חבריך,במה אוכל לעזור ואיך בבקשה? תיצור קשר אני אמא לשישה ילדים שלושה מהם לוחמים כן כולם מרגישים ויודעים שישנה אטימות במערכת,לא יעלה על הדעת! לבד מול המערכת לא תוכל עידו היקר אתה צריך את כולנו ואנחנו נהיה איתך לאן שתלך נלך,מאחלת לך את כל הטוב שהעולם יכול להציע את כל הטוב!דבר איתי בבקשה,תודה.

  2. יצחק מעוז

    שלום לכם כל הכבוד לכם שהקמתם את העמותה אני גם לוחם גולני לשעבר בגדוד לחמתי ביום כיפור ברמת הגולן ובחרמון הייתי בחופשת שיחרור כשפרצה המלחמה אתם עושים עבודת קודש בהצלחה

  3. ערן קאופמן

    עידו יקר,
    ליבי עם הלוחמים שבמידה רבה ננטשו ע״י המדינה.
    אין בכלל בנים, 2 בנות. ראיתי חברים שנתקלים באטימות משהבט או בכלל לא פונים להכרה באחוזי נכות כי ראו מקרים קשים יותר שלא קיבלו כלום.
    במה אני יכול לעזור מעבר לתרומה כספית?
    איך אפשר לעזור ללוחמים/ למשפחות?
    אין לי הכשרה בפסיכולוגיה או בתחום קרוב אחר.
    אשמח לקבל אי מייל או ווטסאפ.

    תודה רבה

    ערן
    [email protected]
    0544324636

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים אחרים שעשויים לעניין אותך

סיפורי תודה של לוחמים שהוכרו בסיוע עמותת "לוחמים לחיים"

חובש לוחם שריון

© All rights reserved